Lucruri de bază despre lichidul de răcire

Fiind sursa de putere principală a mașinii, motoarele se pot încinge foarte tare. Un motor fără protecția corespunzătoare se poate uza în timp dacă nu chiar și topi, înlocuirea sa vă poate costa cu ușurință și mii de dolari. Lichidul de răcire se asigură că motorul nu se va supraîncălzi. 

Lichidul de răcire unge și toate componentele mobile cu care intră în contact, împiedicând uzarea pistoanelor, cilindrilor, garniturii de la cilindri și a pompei de apă.

Rolul lichidului de răcire

Ce face mai exact lichidul de răcire?  Acesta transferă căldura și apoi protejează motorul astfel încât mașina să funcționeze în stare optimă.  

Motoarele cu combustie internă ard combustibil pentru a crea energie. Motorul utilizează o parte din această energie pentru a mișca mașina. Restul energie se transformă în căldură. O parte din această căldură va ieși din motor prin eșapament și restul va rămâne în blocul motor. 

Lichidul de răcire e folosit pentru a proteja motorul și pentru a-l menține la temperatura corectă
Lichidul de răcire pentru automobile sunt pe bază de glico

În medie, temperaturile de combustie ajung la 1000°C. Sunt cazuri în care aceste temperaturi pot ajunge și la 2500°C. Componentele din aluminiu se topesc la aproximativ 660°C. 

Majoritatea defecțiunilor la motor au legătură cu răcirea într-un fel sau altul. Lichidul de răcire e folosit pentru a proteja motorul și pentru a-l menține la temperatura corectă.

Cum funcționează lichidul de răcire?

Lichidul de răcire se poate găsi în rezervorul atașat radiatorului înainte de a fi circular prin blocul motor și componentele sale.  

Lichidul de răcire e folosit împreună cu sistemul de răcire pe bază lichidă. Acest sistem e format din diferite componente: 

  • Pompa de apă sau lichid de răcire circulă lichidul de răcire prin sistem 
  • Radiatorul preia căldura de la lichidul de răcire
  • Furtunele de la radiator fac legătura între componentele sistemului
  • Ventilatorul trage aer prin radiator dacă mașina nu se mișcă suficient de repede
  • Termostatul măsoară temperatura motorului 

Cât timp motorul se află în funcțiune, lichidul de răcire circulă constant prin motor și apoi revine la radiator. Lichidul de răcire iese de sub radiator după ce s-a răcit. El ajunge la pompa de apă care îl va trimite în capătul motorului unde absoarbe căldura în exces, astfel reglând temperatura moturului. La final, lichidul intră în radiator prin partea superioară unde este răcit din nou. 

Ce conține lichidul de răcire? 

Lichidele de răcire pentru automobile sunt pe bază de glicol. Cele obișnuite sunt un amestec de etilen glicol și apă cu aditivi.  

Există, de asemenea, agenți de răcire pe bază de glicol din apă și propilen glicol. Principala diferență dintre aceste două tipuri este faptul că propilen glicolul are o toxicitate mai mică. 

Video: Sistemul de racire – Principiu, Trucuri, Service

Capacitatea de transport a căldurii apei pure este mai bună în comparație cu etilenglicolul pur. Acesta este motivul pentru care apa este cea mai bună alegere de utilizat dacă singura considerație în alegerea antigelului a fost capacitatea sa de a îndepărta căldura. 

Cu toate acestea, există unele provocări legate de utilizarea apei. Poate forma rugină pe părțile de fier ale motorului. Această rugină poate fi transportată către restul părților de răcire. Coroziunea care apare poate interfera cu transferul de căldură chiar înainte ca acumularea să înfunde radiatorul și să blocheze sistemul de răcire cu sedimente. 

Agentul de răcire Silux poate ajuta la reducerea ruginii și coroziunii motorului și oferă rezistență la îngheț. Nu se va extinde și nu va îngheța la temperaturi extrem de reci, spre deosebire de apă. Acest lucru vă menține motorul protejat de fisuri și presiune crescută. 

Posturi din aceeași categorie: