Cuprins
Recircularea gazelor de eșapament sau supapa EGR joacă un rol important pentru a păstra poluanții în afara mediului și pentru a menține starea generală de sănătate a motorului vehiculului dumneavoastră. Acest lucru ajută la prevenirea formării gazelor de oxid de azot și acest lucru funcționează cu adevărat greu.
După ceva timp, această supapă poate colecta depozitele de carbon din expunerea constantă la căldură, precum și alte produse secundare de detonare care pot provoca blocaje ale sistemului sau pot face ca robinetul să rămână închis sau deschis.
Acesta este motivul pentru care cunoașterea modului corect de curățare a supapei este practic un truc util pe care ar trebui să îl înveți și este cea mai bună soluție atunci când motorul suferă de oricare dintre simptomele negative asociate.
Acumularea gazelor de NOx
O supapă EGR (https://www.silux.si/izdelki/motor/egr-ventili) funcționează permițând revenirea gazelor de evacuare în camera de ardere la niveluri și timpi adecvați. Ajută la menținerea temperaturilor de ardere mai scăzute, inhibând acumularea gazelor de oxid de azot. Aceste gaze NOx sunt relevante atât pentru sănătatea umană, cât și pentru mediul în general.
Căldura mare și depozitele care le creează pot reprezenta chiar amenințări grave pentru motorul tău. Dacă nu este marcată, supapa EVR înfundată poate duce la lovirea motorului care, în cele din urmă, distruge componentele interioare ale motorului care vor necesita apoi o înlocuire sau o revizuire. Imaginează-ți necazul pe care îl implică o componentă minusculă pe care ai putea să o înlocuiești sau să o cureți ușor.
Când este timpul pentru a face o schimbare?
Semnele de supapa EGR înfundate ar putea fi diagnosticate greșit pentru a provoca alte probleme de bază. Acesta este motivul pentru care este o decizie bună să le excludem prin inspecție directă sau cu îndrumarea unui profesionist. Practic, veți observa o accelerare slabă, o mers în gol și o performanță slabă atunci când robinetul a fost blocat.
Dacă este închis, veți observa mirosul de gaz, consumul redus de combustibil și lovirea motorului. Oricare ar fi cazul, veți ști dacă există ceva prin lumina de control a motorului. Valva trebuie înlocuită sau curățată la fiecare 50.000 de mile sau cam așa ceva. Acesta este un lucru bun pentru a include în lista dvs. anuală de verificare.
Un început curat
Supapa EGR se găsește adesea pe partea superioară a motorului, aproape de admisia de aer sau de corpul clapetei de accelerație. Începeți să verificați orice componentă a componentelor conectate și exterioare. Observi fragilitate și fisuri pe furtun? Dacă există conexiuni electronice, sunt ele curate și solide? Supapa în sine este minusculă și, adesea, există două-patru șuruburi care țin acest loc. Îndepărtați-le apoi separați cu atenție acest lucru de garnitura Când garnitura este în stare proastă sau se rupe, trebuie să o înlocuiți. Veți observa ușor depozitele de carbon dacă sunt prezente și toate acestea sunt negre, crude și dure. Vedeți că nimic, cum ar fi bucăți de garnitură sau depozite care se încadrează la motor.
Pulverizați dispozitivul de curățare a carburatorului pe depozite, apoi asigurați-vă că ștergeți cu atenție și îndepărtați imediat spray-ul care ajunge pe electronică sau plastic. Puteți folosi un dispozitiv de curățare a țevii sau o perie de sârmă pentru răzuirea depozitelor. Cu toate acestea, asigurați-vă că nu goliți sau deteriorați suprafețele de împerechere. Repetați cu pulverizarea și răzuirea până când totul este curat. Ștergeți particule mici, înlocuiți totul, apoi strângeți toate șuruburile pentru a termina curățarea valvei EGR.
Vă rugăm să citiți articolul intitulat “Importanța reparării radiotorului pentru aerul condiționat“.
Prelata auto anti-grindina: solutie eficienta in sezonul ploios? Citeste mai mult …