Cuprins
Definiție
Cosmeticele se referă la orice lucru utilizat sau realizat superficial pentru a îmbunătăți sau a modifica aspectul feței și texturii corpului. Acestea sunt adesea extrase din resurse naturale sau pot fi create cu compuși chimici, deci sintetici sau artificiali.
Etimologie
Cuvântul cosmetice este derivat din grecescul κοσμητικὴ τηνη (kosmetikē tekhnē), însemnând „tehnica de îmbrăcăminte și ornament”.
Istoria produselor cosmetice
Istoria produselor cosmetice poate fi urmărită până acum 12.000 de ani. Folosirea lor era predominantă în aproape toate societățile de pe fața Pământului. În 10.000 BCE, produsele cosmetice făceau parte integrantă din igiena și sănătatea egipteană. Mai mult, au folosit parfumuri la ritualurile lor religioase.
Apoi, a evaluat utilizarea culorilor pe ochi în urmă cu aproximativ 6000 de ani în aceeași societate egipteană. S-a dus în China sub formă de pete de unghii. Le-au folosit pentru a-și exprima clasa socială. În epoca medievală, parfumurile au fost importate în Europa din Orientul Mijlociu. Anglia Elizabethană a dat tendință părului roșu vopsit. Fabricarea formală a produselor cosmetice a început în secolul al XV-lea în Europa. Doar aristocrații au avut privilegiul să le folosească. Dar, cu timpul și dezvoltarea enormă a industriei, produsele cosmetice sunt acum disponibile pentru oricine, care trăiește oriunde sau aparținând oricărei clase sau profesii.
Tipuri de produse cosmetice:
Cosmeticele ar trebui să fie aplicate extern. Există câteva categorii bazate pe aria de aplicare a produselor cosmetice
1. Cosmetice faciale
a. rujurile
Rujul este o categorie largă în sine. Există rujuri, lucioase pentru buze, balsamuri pentru buze, rujuri lichide, plumper pentru buze, pata de buze, balsam pentru buze, buze prime, stimulatoare de buze și unt de buze.
Acestea sunt destinate să adauge culoare și textură pe buze cu diferite finisaje precum mat, satin, lucios și luciu.
b. Machiajul ochilor
Machiajul pentru ochi include dermatograf, rimel, umbre pentru ochi, sprâncene, genele de ochi și lentile de contact colorate. Eyeliner este destinat să îmbunătățească și să alungească dimensiunea și adâncimea ochilor. Mascara întunecă, prelungește, îngroașă și înfrumusețează genele. Genele artificiale sunt de asemenea utilizate pentru a acoperi genele subțiri originale. Umbrele de ochi sunt pulbere sau cremă pigmentate, folosite deasupra pleoapei, pentru a da culori ochilor.
c. Premier și concealers
Se folosește pentru a pune fața înainte de aplicarea machiajului și creează un strat între piele și machiaj pentru a preveni deteriorarea machiajului pe piele precum acneea și înfundarea porilor. De asemenea, sunt utilizate pentru un ton uniform. În timp ce disimulatorul ascunde imperfecțiunile din piele.
d. Rouge / Blush
Un blusher este colorarea obrazului pentru a le oferi culori și pentru a face pomeții mai proeminenți și mai definiți. Acestea sunt sub formă de pulbere, smântână sau lichid. Fardurile sunt utilizate în mod normal în funcție de tonul pielii.
e. Highlit și Bronzer
Evidențiați, așa cum sugerează și numele, este utilizat pentru a atrage atenția asupra punctelor înalte ale feței, cum ar fi pomeții, sub sprâncene, buza superioară, nasul și osul gulerului, etc. Pe de altă parte, bronzul conturează fața și dă un bronz pentru aspecte mai clare.
2. Cosmetice pentru corp
a. Deodorant
Deodorantul este o substanță afumată aplicată pe corp pentru a preveni sau ascunde mirosul corporal rezultat din descompunerea bacteriană a transpirației la nivelul axilelor, inghinalului și picioarelor. O subclasă de deodorant numită antiperspirant previne transpirația.
b. Loţiune
Loțiunile de corp sunt produse cosmetice cu vâscozitate scăzută, menite să netezească, să hidrateze, să înmoaie sau să fumeze pielea.
c. parfumuri
Această formă cosmetică își are originea în Franța antică. Acest lucru oferă corpului un miros plăcut. Există mii de parfumuri disponibile pe piață și, probabil, acesta poate fi cel mai scump produs din industria cosmetică.
3. Mâini \ unghii cosmetice
a. Lac de unghii
Se folosește pentru a colora unghiile și unghiile. Pe lângă varietatea uriașă de lacuri de unghii colorate, există și versiuni transparente, care sunt folosite pentru acoperirea unghiilor înainte de aplicarea lacului de unghii sau după aplicare pentru a-l proteja. Din nou, ca multe alte produse cosmetice, lacurile de unghii oferă, de asemenea, un finisaj mat, lucios sau pudră.
4. Cosmetice pentru păr
a. Culori de păr
Unul dintre cele mai vechi produse cosmetice sunt culorile părului. Inițial, henna a fost folosită pentru a colora părul, dar acum există mai multe nuanțe de culori de păr care sunt disponibile pentru a face solicitantul, mai la modă și la modă. Acestea sunt de asemenea folosite pentru a masca părul gri sau alb.
b. Geluri si spray-uri de păr
Gelul de păr și spray-urile sunt utilizate în mod normal în coafarea părului. Acesta este un material moale solid, asemănător jelei, care stabilește părul unde doriți. Sprayul pentru păr este un cosmetic care se pulverizează pe părul decorat pentru a se proteja de umiditate și vânt.
Ingrediente
Pentru confecționarea produselor cosmetice se folosesc diverși compuși organici și anorganici. Compușii naturali tipici cuprind uleiurile și grăsimile extrase și diverși agenți petrochimici.
Mineralele prelucrate cum ar fi oxizii de fier, talcul și oxidul de zinc sunt compuși anorganici obișnuiți utilizați în fabricarea produselor cosmetice. Produsele organice sunt considerate sigure și sunt în prezent în prezent.
Ambalare
Există ambalaje în două straturi dacă sunt produse cosmetice: ambalajul primar și secundar. Ambalajele primare se numesc containere cosmetice. Este conectat direct la produse. Ambalajul secundar se referă la ambalarea exterioară a containerului.
Informațiile necesare despre siguranța și utilizarea produsului trebuie să apară pe ambalajul principal, iar restul poate fi tipărit pe stratul exterior. Există o organizație internațională pentru standardizare care reglementează și standardele de ambalare a produselor cosmetice.
Balenele industriei cosmetice
Industria este dominată doar de câțiva producători. Cei mai mulți dintre ei își au originea în secolul XX. Cei mai mari giganți cosmetici din lume sunt cei doiOréal, Proctor și Gamble, Unilever, Shiseido și Estée Lauder. Cele mai importante țări din industrie sunt pe primul loc în topul Statelor Unite ale Americii, Japonia ocupând locul doi și Germania ocupă locul trei pe rând.
Siguranță
Patch Testing este o modalitate de a testa parfumurile împotriva oricărei reacții alergice. Cealaltă măsură de testare luată de obicei este testarea pe animale, dar acum este considerată crudă și este evitată. Mulți producători de produse cosmetice își etichetează produsele ca fiind vegane și fără cruzime.